15 Ocak 2009 Perşembe

Bodrum Bodrum...

Bodrum'da Cengiz Genç isimli vatandaş daha önce aralarında husumet bulunan iki polis tarafından dövülüp bacağının kırıldığını iddia etti. Emniyet Müdürü: Gözaltına alınırken ayağını polis otosuna çarpmış

Yaşar ANTER

MUĞLA - Bodrum ilçesinde, eğlenmeye gittiği bardan çıkışta, önceden aralarında anlaşmazlık bulunduğunu öne sürdüğü iki sivil polis memuru tarafından copla dövüldüğünü ileri süren ve sol bacağında kırık tespit edilen yat kaptanı 33 yaşındaki Cengiz Genç, ‘polise mukavemet’ suçundan gözaltına alındı. İlçe Emniyet Müdürü Niyazi Turgay, Genç'in yaşanan arbedede sırasında bacağını polis otosuna çarptığını iddia etti. Bacağı alçıya alındıktan sonra hakim karşısına çıkan kaptan Genç, 2 bin 500 YTL kefaletle adli kontrollü olarak serbest bırakılırken, birinin burnu kırılan, diğerinin bacaklarında çürükler saptanan iki polis memuru hakkında da soruşturma başlatıldı.

Bodrum'da sabaha karşı, eğlenmeye gittiği bardan çıkışı sırasında, daha önce aralarında anlaşmazlık bulunduğunu öne sürdüğü sivil polis memurları O.G. ve E.K. tarafından zorla gözaltına alınarak İlçe Emniyet Müdürlüğü'ne götürüldüğünü savunan yat kaptanı Cengiz Genç, copla sol bacağının kırıldığını da iddia etti. Sol bacağındaki kırık hastane raporuyla netleşen Genç ile burnunda kırık tespit edilen polis memuru E.K. ve bacaklarında çürük saptanan O.G. karşılıklı olarak birbirlerinden şikayetçi oldu. Olayın ardından Bodrum Devlet Hastanesi'nde tedaviye alınan kaptan Genç, bacağı alçıya alındıktan sonra hakim karşısına çıktı. Hakkında ‘Polise mukavemet’ suçundan işlem yapılan Genç, 2 bin 500 YTL kefalet ve adli kontrollü olarak serbest bırakıldı. İki sivil polis memuru hakkında da soruşturma başlatıldığı öğrenildi.

-BANA HAKARET ETTİLER-

Evinde dinlenen kaptan Cengiz Genç, polis memurları hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunduğunu belirtirken, olayı şöyle anlattı: “Bu iki polis memuru daha önce de beni gözaltına almıştı. Hakkımda ‘polise mukavemet’ suçlamasıyla dava açılmıştı. Ancak beraatle sonuçlandı. Önceki akşam tekrar karşılaştığımızda yine bana hakaret etmeye başladılar. Ben de elimdeki, beraat kararını göstermek istedim. Kağıdı alıp yırtarak beni karga tulumba gözaltına aldılar. Suçum olmadığını, arkadaşlarımla bara gelerek eğlenmekten başka bir niyetim olmadığını söylememe rağmen bileklerime kelepçe takıp sürükleyerek arabaya bindirip İlçe Emniyet Müdürlüğü'ne götürdüler. Götürürken telsizden ‘Asayişi boşaltın’ dediklerini duydum. Asayişe götürdüklerinde ellerindeki coplarla vücudumun çeşitli yerlerine vurdular. Sol bacağıma copla vurup kırdılar. Daha sonra hastaneye götürdüler ve alçıya alındı. Yaklaşık 7 saat sonra alçılı ayak ile çıktığım mahkemede polisler benden davacı oldukları için 2500 YTL kefaletle ve adli kontrollü olarak serbest kalabildim.”

Kaynak: Radikal Gazetesi

Hiç yorum yok: